Interview met een 3D-ontwerper

      Reacties uitgeschakeld voor Interview met een 3D-ontwerper

3D-ontwerp onderscheidde zich van grafisch ontwerp naar een onafhankelijke richting en er verscheen een apart beroep. 3D-ontwerpers zijn 3D-grafische professionals. Ze zorgen voor beweging van de getekende modellen en objecten. De belangrijkste taak van een 3D-ontwerper is om ziel in het personage te blazen en een levende, geanimeerde wereld rondom te creëren.

Het is belangrijk dat de ontwerper ruimtelijke verbeeldingskracht en denkvermogen heeft ontwikkeld, niet zonder de principes van dynamiek en beweging te begrijpen. Op basis van de ervaring met het werken met dergelijke specialisten, kan worden opgemerkt dat ze worden gekenmerkt door diepe observatie.

Kunstonderwijs zal een pluspunt zijn. Tegenwoordig is het echter, vanwege het enorme aantal online tutorials, de moeite waard om aandacht te besteden aan hoe de kandidaat tot 3D-ontwerp is gekomen, wat hij heeft doorgemaakt.

Professionele vaardigheden omvatten: high-poly modelleringvaardigheden, begrip van het proces van het maken van fotorealistische afbeeldingen, kennis van artistieke stijlen. Tegenwoordig zijn er nogal wat grafische editors voor elke smaak, de belangrijkste: 3dMax, Maya, Cinema 4D, LightWave, Softimage XSI en anderen. Als de kandidaat ze kent en weet hoe hij ermee moet werken, is dit een goed teken.

“De grootste uitdaging in mijn beroep is het gebrek aan informatie van de klant”, zegt Keller. De hoofdpijn voor alle ontwerpers en 3D-visualizers is om te voorspellen wat een klant wil zien, die geen enkele visuele beschrijving kan geven. “Tegelijkertijd worden er vaak onrealistische deadlines gesteld”, klaagt de professional. – Het proces dat ik leid is creatief en technisch tegelijk. Als ik 99% van mijn werk heb gedaan en dan verschijnt er een klant die plechtig verklaart alles opnieuw te willen doen, dan is dit de moeilijkste klap die ik me kan voorstellen. “

  • Kijk voor het interview hoe de kandidaat het project kiest om mee aan de slag te gaan? Wat zijn de criteria?
  • Elke werkdag voor een 3D-ontwerper moet productief zijn – vraag de kandidaat om bijvoorbeeld gisteren over een van zijn werkdagen te praten.
  • Voor elke ontwerper is discipline belangrijk, dus kijk tijdens het interview hoe de kandidaat communiceerde met de interne klant, welk werkalgoritme hij gewend was.
  • Welke informatie is meestal nodig om te beginnen met het maken van een 3D personage / model (afhankelijk van de vacature en ervaring)? Merk op of de ontwerper direct met vragen komt, of een lijst in zijn hoofd volgt? Hij moest dit tenslotte meer dan eens doen.
  • Wat inspireert jou op het werk? Zijn er 3D-idolen die je volgt?

global recruitment selection

https://www.globalrecruitment.info/