Finic focus design
Image default
Internet marketing

Waarin verschilt digitale marketing van traditionele marketing?

Marketing is een belangrijk aspect, waarbij tegenwoordig online marketing uitbesteden mogelijk is. Het verschil tussen traditionele marketing en digitale marketing is simpel. Traditionele marketing maakt gebruik van offline kanalen, terwijl digitale marketing digitale kanalen gebruikt. Een traditionele marketingcampagne kan bijvoorbeeld billboards, gedrukte advertenties en mailers gebruiken, terwijl een digitale marketingcampagne sociale media, blogposts en e-mail kan gebruiken om een bedrijf en zijn aanbod te promoten. In de afgelopen jaren is de grens tussen “traditionele marketing” en “digitale marketing” beginnen vervagen, aangezien zelfs traditionele kanalen zoals billboards, tv-advertenties en direct mail een digitale component voor hen hebben ontwikkeld.

Waarom is digitale marketing belangrijk?

Digitale marketing biedt meerdere online marketingstrategieën. Met online marketing kan uw bedrijf kiezen uit een reeks tactieken. Voorbeelden van digitale marketingtactieken zijn: SEO, PPC, contentmarketing, conversieratio optimalisatie (CRO), social media marketing en reclame, en meer. Je hebt opties, wat niet altijd het geval is bij het gebruik van traditionele marketing. Met traditionele marketing heb je minder keuzes. Je hebt maar een paar kanalen beschikbaar, zoals radio, print en tv, en veel van deze kanalen zijn duur, wat je keuzes verder beperkt. Als u ervoor kiest om digitale marketing te gebruiken, krijgt uw bedrijf toegang tot een reeks strategieën.

Online marketing uitbesteden

De meest succesvolle bedrijven en slimme ondernemers zien marketing echter niet als een kostenpost, maar als een investering in hun groei. Hoewel er zeker kosten verbonden zijn aan het inhuren van een extern bureau, zijn de overheadkosten aanzienlijk lager. Een groot voordeel van uitbestede marketing is dat u toegang krijgt tot een heel team van marketingexperts, meestal tegen veel minder dan de kosten van één fulltime medewerker. Bovendien bespaart het de extra kosten van voortdurende professionele ontwikkeling, evenals de nieuwste tools en technologie. Bovendien geeft het uitbesteden van marketing aan een extern bureau uw bedrijf de mogelijkheid om marketingactiviteiten op te voeren als reactie op nieuwe kansen.