Wij snappen dat je solliciteren niet het leukste klusje van de wereld vindt, maar toch is het noodzakelijk om jouw droombaan te bemachtigen. Tijdens een sollicitatieprocedure kun je je kwetsbaar voelen en dan helpt het feit dat je niet de enige sollicitant bent, ook niet echt mee. Wij weten een paar trucjes zodat jij een streepje voor kunt hebben op jouw ‘concurrenten’ en die verklappen we graag aan je. Weest spontaan maar vooral: wees jezelfTegenwoordig willen organisaties vaak een volledig beeld krijgen van iemand. Dat houdt bijvoorbeeld in dat jouw werkervaring en vaardigheden niet het enige zijn waar op gelet wordt. Werkgevers willen vaak ook weten wat jouw thuissituatie is, hoe jij functioneert in teamverband en wat jouw doelen zijn op carrièregebied. Laat dus al in je sollicitatiebrief jouw persoonlijkheid goed naar voren komen. Doe dit door niet zozeer op de feiten te focussen (opleiding, werkervaring), maar vooral hoe en waarom je bepaalde dingen hebt gedaan. Neem dus zeker de ruimte om enkele voorbeelden te beschrijven. Een goede eerste indruk zit in de detailsWerkgevers moeten jou al een beetje kennen en herkennen voordat zij het sollicitatiegesprek met jou voeren. Je kunt wel een groot statement maken, maar het werkt vaak beter als je er op een subtielere manier ervoor zorgt dat men zich jou herinnert. Maak bijvoorbeeld alvast een connectie via LinkedIn en bel na het versturen van je motivatie of deze goed is ontvangen en of er eventueel nog aanvullende informatie nodig is. Doe onderzoek naar het bedrijfWe kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk een goede voorbereiding is. Dit geeft jou een zelfverzekerder gevoel en geeft de werkgever het gevoel dat jij deze baan maar al te graag wilt. Op de eerste plek moet je een globaal beeld hebben van de organisatie en de werkzaamheden. Daarnaast moet jij duidelijk kunnen formuleren hoe jij in dit plaatje past en waarom jíj diegene bent om de vacature van marketing in te vullen. |
https://web-wings.nl/vacature-marketing-tips/ |