Op sociale media zijn verschillende grote bedrijven actief. Deze bedrijven hanteren een strak schema door middel van een sociale media planner. Door onder andere een groot marketingteam kan het product naar de klant worden overgebracht zonder dat deze bewust daarin bij stilstaat. Hoewel deze bedrijven veelal uit meerdere personeelsleden bestaan, zijn daarvan grotendeels gericht op online marketing. Online marketing is de tool van de toekomst. En grote bedrijven passen dat in een ruim aanbod toe op de betreffende markt. Deze markt ontwikkeld echter elke dag, daardoor moeten bedrijven alsmaar doorontwikkelen. De opkomst van marketingVeel bedrijven begonnen in de jaren 50 met adverteren zoals in de serie Mad Men te zien is. Daarin wordt de focus voornamelijk gelegd op mooie plaatjes in de krant, billboards of een sporadische tv-reclame. Dit is zo langzaam naar de jaren 90 doorgegroeid naar internet toen deze opkwam. Meerdere websites werden opgezet en technologie bleef zich daarin ontwikkelen. Hierin was een vraag en aanbod in te verkrijgen naar uiteindelijk smartphones. Door deze smartphones zo te ontwikkelen kunnen verschillende apps worden gedownload, waaronder Instagram en TikTok. Doordat het aanbod blijft stijgen kan het geheel soms overweldigend worden ervaren. Een efficiënte marketing campagne opzettenDeze ontwikkelen worden nauwlettend in de gaten gehouden door grote bedrijven. Dit is zodat het product alsnog bij de klant wordt gebracht. Het geheel moet op een zo efficiënt mogelijke manier worden opgezet zodat meerdere doelgroepen worden en voelen aangesproken. Het marketingteam heeft daarin meerdere mogelijkheden als het gaat om marketing en de juiste doelgroep vinden. Door een diepgaand onderzoek te verrichten kan hierin nieuwe informatie naar voren komen. Daarop wordt ondere andere gegevens van leeftijd, geplaatste reacties en leuk gevonden plaatsingen, kan het bedrijf inzicht verkrijgen. Het inzicht kan worden verwerkt in een marketingcampagne die aanslaat met het publiek. |